luni, 23 aprilie 2012

O zi printre orhidee!

     In data de 12 aprilie am avut marea placere de a participa la una dintre cele mai palpitante expozitii de flori din Europa: Orchid congress and show. A fost cel mai frumos cadou de Pasti pe care sotul meu mi l-a oferit. A meritat sa parcurgem 380 km si 4 ore pana la Budapesta ca sa ne scaldam ochii in marea de flori colorate. Fiecare orhidee ne capta privirea, zeci de aparate erau nerabdatoare sa imortalizeze micutele fiinte, pentru ca urmatoarea ocazie de a le vedea va fi abia peste 3 ani la Viena.
    Am reusit si eu sa-mi sparg recordul la numarul de fotografii, incercand sa pozez fiecare specie, varietate sau cultivar pentru a-mi face un catalog de care sa ma ajut in studiile doctorale. (PS. sunt anul I si fac o lucrare pe inmultirea orhideelor). Asa ca am ajuns la aprox. 300 de fotografii. Pe blog am postat doar o mica parte din ele, insa daca doriti sa le vedeti mai indetaliat putem face un targ: dau la schimb poze cu orhidee pentru un Like la pagina de facebook. :)

Aranjamente cu dalii, muscate, craite lalele, cal etc.
Masa decorata cu Miltonia
O minisera superba
Orhidee gingase
Paphiopedilum a devent specia mea favorita
Asemeni unor lampadare
Forme neobisnuite
Hibrizi reusiti
Umiditatea atmosferica este importanta pentru orhidee
O idee de furat :)
Phalaenopsis alb si galben
Cactusi cat cuprinde
Sa bem un ceai intre orhidee :)
Bougainvillea ciclam... superb!
Orhideeelor le place sa fie atarnate
Dendrobium, Miltonia si Phalaenopsis in ghivece de rachita
Un Cymbidium alb... mmmm!
Vanda inflorita
Casa mesterului
Invitati surpriza
Cea mai ciudata orhidee pe care am vazut-o
Orhideele si bromeliaceele sunt la fel de pretentioase
Amalgam de specii 
Si tot am plecat fara o Cattleya.. Ufff!
Dendrobium sub diferite forme si culori
Speechless!
O bucata din traditia Ungariei!
O coliba pe un camp de orhidee :)
Aranjament cu Heliconia
Iar dupa usa nr. 1 este... 
Orchid mounting
O priveliste de neuitat
Si aici exista o caruta cu flori
Specii premiate
Phalaenopsis, Dendrobium si un mic Zigopetalum
Alte specii premiata
Florile mari ale speciei Cattleya iti furau privirea
Si chinezii au fost prezenti
Specialitatea lor... hibrizii de Pahalenopsis
Din nou fara cuvinte...
Preferatul meu :)
Paphi, Phala si Vanda
Brazil is here too
Exemplare gingase de Pleione 
Asemeni unor branduse
Alt stand, alte specii de orhidee
Precum ziceam... zeci de aparate
Da... e o orhidee in glob!
Verdele ferigilor pune florile de orhidee in valoare
Ce poti face cu masina cand te saturi de condus!?
Orhidee din colectia gradinii botanice din Munchen
Galben de Oncidium
Un alt stand reusit
Un stand cu orhidee
Cattleya cat cuprinde
Nu uitati...  un Like la pagina de facebook. :)

2 comentarii:

madalyn86@gmail.com spunea...

WOW!Si mie imi plac orhideele,dar cunostintele dvs despre ele si pasiunea pe care o investiti in ele sunt "breath-taking",cum se zice.. M-ati dat pe spate!
La mine,in Timisoara,am gasit o florarie de la care am luat si alte soiuri decat celebra Phalaenopsis: Oncidium,Miltonia,Cambria si inca vreo 2 soiuri - aia mica,jewel orchid.. Dar ce-am vazut aici la expozitia asta mi se pare neverosimil.. Au fost si soiuri care nu au fost expuse acolo?La cat de multe orhidee am vazut,as zice ca nu.. Incredibil!"Then I say 2 myself..WHAT A WONDERFUL WORLD!"

Roxana spunea...

Mica noastra excursie pana la Budapesta a fost extraordinara. Timp de 4 ore mi-am scaldat ochii cu cele mai frumoase colectii de orhidee de culori si forme superbe. Probabil mai sunt orhidee care nu au ajuns sa fie cultivate si care de altfel nu au fost prezente la expozitie. Insa cele prezente au meritat toata admiratia. :)