luni, 8 martie 2010

La multi ani noua!


 Cam asa arata cadoul meu de 8 martie! :)
 Imi aduc aminte cu melancolie aceasta zi, in vremea cand aveam vreao 7-8 ani. Singura femeie din viata noastra la varsta aceea era mama, de aceea o mai numim si ziua mamei. Ii facem in fiecare an o felicitare colorata: un ghiocel, un soare si o poezie. Se bucura de ea foarte mult.
 In ziua de azi aceasta sarbatoare a prins o semnificatie comerciala. Se stie ca pe 8 martie vanzarile la flori cresc foarte mult. Dar de ce? Pentru ca este un dar pretios, pentru ca cineva se gandeste la tine, pentru ca meriti!
Am cotrobait azi in cartile mele din biblioteca si am gasit intr-una, un capitol destinat florilor, iar in acesta erau enumerate cateva semnificatii ale florilor. E bine de stiut ca o flore nu se alege la intamplare, odata cu aceasta se ofera si un mesaj.
   Am sa enumar cateva dintre ele:

Amaryllis - stralucire; Camelia - constanta, durata, admiratie; Campanula - lingusire; Crin galben - vanitate; Crin alb - puritate; Frezia - incredere; Fuchsia - amabilitate; Garoafa - eleganta, lux; Garoafa alba - fidelitate; Garoafa galbena - dispret; Garoafa panasata - virtute; Hortensia - frumusete rece; Iedera - fidelitate, prietenie; Jasmin alb - amabilitate; Liliac - primul fior al dragostei; Margareta - candoare, inocenta; Mimosa - pudoare; Narcisa - vanitate, dragoste de sine; Palmier - victorie, constanta; Panseluta - amintirea dragostei; Primula - afectiune sincera; Stanjenel (iris) - fericire; Trandafir - dragoste, frumusete; Tulipa (lalea) - grandoare, Zambila - durere.
De asemenea am descoperit un mic pasaj in care se face legatura intre zodie si floarea potrivita acesteia: varsator - gentiana; pesti - gardenia; berbec - anemona; taur - nu-ma-uita; gemeni - margaritarul; rac - magnolia; leu - galbenea; fecioara - lavanda; balanta - crinul; scorpion - orhideea; sagetator - garoafa; capricorn - mac.
Acum... nu exista o regula in ceea ce priveste alesul florilor. Fiecare persoana are gusturi diferite. Dar daca vrei sa oferi o floare si nu sti ce sa alegi, te poti indruma din postarea mea.
Doresc tuturor femeilor o zi frumoasa si sa va fie viata o cale batuta cu flori!
 

Niciun comentariu: