marți, 8 noiembrie 2011

Ultima plimbare a masinii de tuns!

     Vineri am reusit sa acordam putin timp si gradinii care a fost cam neglijata in ultima perioada. Asa ca am scos grebla, roaba si masina de tuns iarba si ne-am apucat de lucru. Cum gazonul a crescut destul de mult dupa zilele ploioase, iar arborii si-au scuturat frunzele cu darnicie munca a fost putin ingreunata. Plus, sotul meu era pus pe sotii si dorea sa inceapa o bataie cu frunze. Apropo.... o intrebare: de ce cand zilele incep sa se racoreasca arborii se dezvelesc si oamenii se imbraca!?
   Cartile de specialitate ne spun ca ultimul tuns al gazonuli se face la sfarsitul lui octombrie/ inceputul lui noiembrie, dar sincer nu tin minte sa fi prins vreodata vreme asa frumoasa la inceputul ultimei luni a toamnei. Soarele te indemna sa iesi in gradina sa te bucuri de ultimele zavacniri ale caldurei. A fost grozav ca dupa atata truda sa stam pe banca si sa admiram cum gazonul proaspat tuns straluceste ca smaraldul. 
    Este indicat ca frunzele stranse sa fie adaugate la compost pentru ca pana in toamna sa fie transformate intr-o sursa buna de hrana pentru plante. Se poate adauga si gazonul tuns si crengile tocate, insa trebuie verificat ca acestea sa nu prezinte urme ale imbolnavirilor pentru ca pot contamina tot amestecul, iar in gazon nu trebuie sa existe buruieni cu seminte, ca apoi sa nu imprastiem invadatorii in toata gradina. Si am mai invatat un lucru: masinile de tuns cu cos sunt foarte practice. Bineinteles ca n-am reusit sa strang toate frunzele de pe suprafata gazonata, insa odata ce am tuns gazonul si acestea au fost "aspirate" si chiar maruntite. 
   Va doresc o toamna cat mai placuta si profitati de ultimele zile calduroase si bucurati-va de ele, alaturi de o cana de ceai! :)

Niciun comentariu: